tiistai 11. elokuuta 2009

Huoh.

Kävi varmaan populalle ilmi galleriassa, että alan oikeesti menettää hermojani tän vitun kuolema-uutisen suhteen. Ensin Kisakin blogissa ja sitten Rikun. Okei, se on kiva tavallaan tietää, että nekin on ottanut osaa sen suhteen, mutta voi jeesus ku millään sivulla, missä liikun, ei voi välttyä lukemasta siitä! Sori, tää märehtiminen ei mahdu mun kallooni nyt enää, ei yhtään. Plus tähän merkintään on porukoiden turha tulla mäkättämään kuinka oon kauhee ihminen ja hirvee ja blaablaa, koska kyllä teitäkin joskus nyppii jos jotain asiaa tyrkytetään joka kulman takana - etenkin, jos se asia ei teitä liikuta juurikaan. Period.

Sitte kivempiin juttuihin, aka kouluun! Kyllä, mulla on kaikki murot kulhossa - tai ainakin melkein. Osa näyttäis olevan lattialla ja osa seinillä. Meillä oli tänään ekat tunnit koskien ainetta nimeltä sulautetut järjestelmät. Siinä tuli sitten opittua binaarijärjestelmä ja heksadesimaalijärjestelmä, sekä sitten se, kuinka niiden lukuja voidaan muuttaa kymmenkantajärjestelmän luvuiksi. Myös kanssa se iskostu päähän miten binaariluvuista saadaan jotain lukua vastaava heksadesimaaliarvo. :3 Tykkäsin niiden opiskelusta aivan hirveesti. ♥

Sit huomenna meillä on tietoliikennettä koko päivä, josta uskon kans erittäin vahvasti pitäväni, koska sit me aletaan varmaankin koodailemaan. Toivottavasti. Koska meidän tavoitteena ois oppia yhen kortin ohjelmointi - yhyy, tahon opetella jo nyt! ♥ Plus oikeesti, Vesa tietää miten pitää opettaa. Myönnetään, se käy hermoon sillon ku se kyselee et osaako kaikki nyt varmasti ja et tartteeko joku apua, jos ite on käsittäny asian ekalla kerralla, mut kyl mäkin joskus oon sen verran blondi, että mäkin tartten apua. 

Nippelitietoa vähän tähän loppuun. Tiesittekö, että ku te teette gallerian modeja CSS-koodilla, niin ne värikoodit on napattu heksadesimaalijärjestelmästä? Se kuusnumeroinen värikoodi jaetaan kolmeen osaan - ensimmäiset kaks numeroa/kirjainta kertoo punasen määrän, seuraavat kaks vihreän ja vikat kaks sinisen. :3

Ei kommentteja: